2018.08.10: Green Velo na odcinku Kielce – Sandomierz

Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo między Kielcami a Sandomierzem jest dobrze oznaczony. Nie zgubiliśmy się, mimo że jechaliśmy trasą po raz pierwszy. Pierwsza połowa trasy (tj. do Rakowa) jest raczej płaska, natomiast dalej robi się... »

2018.08.09: Dojazd do kładek pod mostem Łazienkowskim rok po otwarciu

Mija dokładnie rok od otwarcia kładek rowerowych pod Mostem Łazienkowskim. To dobra okazja, by zastanowić się, jak wygląda dojazd do nich. Po prawej stronie Wisły kładki wpięły się w istniejącą trasę rowerową. Dzięki temu ruch rowerowy w... »

2018.08.08: Czy ktoś zarządza Marymoncką?

Minęły już dwa lata od zakończenia trzyletniego armagedonu transportowego na ul. Marymonckiej. Szczególnie dał się on we znaki rowerzystom , pieszym i pasażerom ZTM. Czy na skutek ogromu skali robót i zaangażowanych w nie podmiotów urząd... »

2018.08.06: Koniec wzrostu przewozów koleją?

Ostatnie cztery lata były na polskiej kolei okresem stabilnego wzrostu przewozów pasażerskich. Od 2014 r., w którym koleją zrealizowano 269,1 mln podróży, przewozy rokrocznie rosły o około 4%. W 2017 r. pasażerowie odbyli 303,6 mln... »

2018.08.01: Kontraruch na Ikara i Boduena

Nie informujemy o każdej nowej uliczce z dopuszczonym kontraruchem rowerowym. Szczególnie jeśli są to kolejne realizacje w danych dzielnicach. Jednak poniższe dwa przypadki są warte szerszego omówienia. Na Mokotowie kontraruch rowerowy... »

2018.07.31: Rowerowy skok cywilizacyjny - główne trasy w centrum

Od 2014 r. na głównych trasach rowerowych przez centrum przybyło 1750 m dróg i pasów ruchu dla rowerów, 7% brakujących odcinków. Do końca kadencji ma szansę powstać jeszcze co najwyżej 200 m. Jeśli zostanie zachowane obecne tempo, to do... »

2018.07.29: Patryku Jaki – nie idź tą drogą

Jeszcze do niedawna sądziłem, że będę głosował na Patryka Jakiego. Darzę go bowiem sporą sympatią, jak każdego, dla kogo piastowanie stanowiska nie ogranicza się do comiesięcznego pobierania wynagrodzenia. Niestety, nie daje mi takiej... »

2018.07.27: Rowerowy Plac Tysiąclecia

Plac Tysiąclecia w Ursusie jest fragmentem ulicy Bohaterów Warszawy. Plac ma podłużny kształt i jest otoczony jezdniami. Wzdłuż placu prowadzą jezdnie jednokierunkowe. Na końcach placu odchodzą w 3 kierunkach ulice. Do tej pory ruch był... »

2018.07.26: Poprawa bezpieczeństwa na przejeździe przez ulicę Zawrat

Przejazd przez ulicę Zawrat na drodze dla rowerów przy Puławskiej był bardzo niebezpieczny, przede wszystkim z powodu braku widoczności między kierowcami wyjeżdżającymi z ulicy a rowerzystami jadącymi drogą rowerową od północy. Każdego... »

2018.07.14: Uwagi do projektu centrum lokalnego Skwer Orszy

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do przesłanego projektu centrum lokalnego Skwer Orszy, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. W związku z dopuszczeniem ruchu samochodów w jednym kierunku i rowerów w dwóch... »

2018.07.14: Uwagi do projektu przebudowy ul. Bardowskiego

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do przesłanego projektu przebudowy ul. Bardowskiego, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Negatywnie opiniujemy zmianę strony jezdni, po której prowadzona jest droga rowerowa, przy... »

2018.07.14: Uwagi do koncepcji ustawy o dostępności

Do Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju. W imieniu związku stowarzyszeń Federacja Piesza Polska przesyłam poniższe uwagi do zarysu koncepcji ustawy o dostępności: 1. Federacja Piesza Polska popiera pomysł opracowania ustawy o dostępności... »

2018.07.10: Co szczególnie warto zmienić przy Ogólnej?

Kontynuując temat nietrafionego wydatkowania prawie 100 tys. zł przy ul. Ogólnej podpowiadamy, jak można było tę kwotę wykorzystać do faktycznej poprawy wygodny i bezpieczeństwa ruchu rowerowego w tym miejscu. Newralgicznym punktem nadal... »

2018.07.07: Stara droga wita w nowych progach

Tym razem chwalimy władze miasta za wdrożenie na dwóch ulicach uspokojenia ruchu przy pomocy progów wyspowych. Środek ten dość długo nie mógł się w stolicy przyjąć. Jedno z pierwszych wdrożeń na ul. Księcia Janusza pozwalało ominąć progi... »

2018.07.06: Uwagi KDS ds. transportu do koncepcji budowy trasy tramwajowej wzdłuż al. Wilanowskiej

Tydzień temu Branżowa Komisja Dialogu Społecznego ds. transportu m.st. Warszawy zaopiniowała koncepcję budowy trasy tramwajowej wzdłuż al. Wilanowskiej od Ronda UE do Dworca Południowego. Mieliśmy też możliwość zapoznania się ze wstępnymi... »

2018.07.05: Trochę mniej nielegalnych popiołów w Boguszkowie dzięki grzywnie dla wójta

O problemie nielegalnego składowania popiołów we wsi Boguszków i przyzwoleniu wójta gminy Magnuszew (powiat kozienicki) pisaliśmy w lutym ub.r.. Nasze stowarzyszenie nadal z uwagą śledzi rozwój wydarzeń w tej sprawie. Wójt gminy Magnuszew... »

2018.07.05: Niewinne samochody?

Latem nie ma smogu, więc samochody, które jeżdżą cały rok, nie mogą być jego przyczyną - ten szkodliwy mit wynika zapewne z tego, że smog jest utożsamiany z pyłami PM10 i PM2,5. Koktajl zanieczyszczeń to nie tylko pyły. Szczególnie... »

2018.07.04: Uwagi do projektu odcinka drogi dla rowerów przy al. Wilanowskiej

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do przesłanego projektu budowy drogi dla rowerów przy skrzyżowaniu al. Wilanowskiej i Przyczółkowej, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Przejście i przejazd przez wjazd na... »

2018.07.04: Uwagi do projektu drogi dla rowerów oraz przejazdów na skrzyżowaniu Fieldorfa/Meissnera

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do przesłanego projektu budowy drogi dla rowerów oraz wyznaczenia przejazdów dla rowerzystów na skrzyżowaniu Fieldorfa/Meissnera, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Przejście i... »

2018.07.04: Uwagi do projektu łącznika rowerowego przy pętli Młociny

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do przesłanego projektu budowy drogi dla rowerów między ul. Zgrupowania AK „Kampinos” a węzłem Młociny, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Należy wyprostować drogę... »