2019.01.15: Dorośli dzieciom zgotowali ten los

O szkole 360 na ulicy Dzieci Warszawy w Ursusie pisaliśmy już prawie rok temu [1]. Przedstawiliśmy fragment dokumentacji projektowej, z której wynikało, że powstaną minimum 4 zadaszone stojaki rowerowe wobec 60 miejsc postojowych dla... »

2019.01.10: List otwarty do prezydenta Trzaskowskiego

Stowarzyszenie Zielone Mazowsze wystosowało list otwarty do Prezydenta Rafała Trzaskowskiego na temat najpilniejszych kwestii komunikacyjnych i ekologicznych w Warszawie oraz zaproponowało swoją pomoc doradczą i merytoryczną. (Treść listu... »

2019.01.09: Wnioski do Studium zagospodarowania Warszawy

Do Prezydenta m.st. Warszawy za pośrednictwem Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. W związku z trwającymi konsultacjami Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy, stowarzyszenie Zielone... »

2019.01.09: Wnioski do planu zagospodarowania rejonu pl. Zawiszy

Do Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. Nawiązując do ogłoszenia o zbieraniu wniosków do planu zagospodarowania przestrzennego dla rejonu placu Zawiszy, przesyłam następujące wnioski: 1. Plan powinien przewidywać docelowy... »

2019.01.08: KDS o tramwaju na Zieloną Białołękę

Na pierwszym tegorocznym posiedzeniu, poza złożeniem wniosków do warszawskiego studium zagospodarowania przestrzennego i wniesieniu o konsultacje ws. parkowania , KDS wstępnie poparł inicjatywę tramwaju na Zieloną Białołękę. z dnia 8... »

2019.01.08: Wnioski KDS do Studium

KDS ds. Transportu zebrał się w tym roku wcześnie, w terminie umożliwiającym złożenie wniosków do nowego warszawskiego SUiKZP. Poniżej szczegóły rozwiązań postulowanych przez komisję, by poprawić efektywność warszawskiego systemu... »

2019.01.08: KDS o konsultacjach ws. parkowania w Śródmieściu

KDS ds. Transportu już działa w tym roku. Poniżej przedstawiamy pierwszą z podjętych przez komisję uchwał. z dnia 8 stycznia 2019 r. w sprawie wniosku o przeprowadzenie konsultacji społecznych w sprawie organizacji Strefy Płatnego... »

2019.01.04: Uwagi do projektu przebudowy ul. Piaseczyńskiej

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do projektu przebudowy ul. Piaseczyńskiej, przesyłam uwagi i wnioski: 1. Pomiędzy ścieżką rowerową i jezdnią powinien pozostać pas techniczny szerokości minimum 0,5 metra wynikający z... »

2019.01.04: Uwagi do projektu przebudowy ul. Czerniowieckiej

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do projektu przebudowy ul. Czerniowieckiej na odcinku Puławska-Ikara, przesyłam uwagi i wnioski: 1. Pozytywnie oceniamy szerokie zastosowanie uspokojenia ruchu w postaci wyniesionych... »

2019.01.04: Uwagi do projektu budowy ul. Zgrupowania AK Bałtyk

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do projektu budowy ul. Zgrupowania AK „Bałtyk” na odcinku Bluszczańska-Polski Walczącej, przesyłam uwagi i wnioski: 1. Należy skorygować projekt, tak by ruch chodnikiem... »

2019.01.02: Uwagi do projektu wiaduktu w ciągu Chełmżyńskiej

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do projektu budowy wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ul. Chełmżyńskiej, przesyłam uwagi i wnioski: 1. Projekt należy uzupełnić o drogę dla rowerów łączącą drogi dla rowerów na... »

2018.12.18: Uwagi do projektu Strategii zrównoważonego rozwoju transportu do 2030 roku

Do Ministerstwa Infrastruktury. Przedstawiam uwagi stowarzyszenia Zielone Mazowsze do projektu Strategii zrównoważonego rozwoju transportu do 2030 r.: Lp. |Fragment, którego dotyczy uwaga |Uwaga |Uzasadnienie 1. |Str. 26, Transport miejski... »

2018.12.09: Uwagi do projektu PZP dla rejonu PKP Warszawa Włochy

Do Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. Nawiązując do wyłożonego do konsultacji projektu planu miejscowego rejonu PKP Warszawa Włochy, przesyłam uwagi i wnioski: 1. W planie powinny zostać uwzględniony następujące trasy... »

2018.11.30: Uwagi do projektu tramwaju na Gagarina

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do projektu przebudowy ul. Gagarina i Spacerowej w związku z budową trasy tramwajowej, przesyłam uwagi i wnioski: 1. W projekcie należy uwzględnić obustronne drogi dla rowerów na całej... »

2018.11.27: Uwagi do projektu przejść i przejazdów wokół ronda Dmowskiego

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do projektu wyznaczenia przejść dla pieszych w otoczeniu ronda Dmowskiego, przesyłam uwagi i wnioski: 1. Poprawa dostępności otoczenia ronda Dmowskiego oraz warunków ruchu... »

2018.11.22: Uwagi do projektu przebudowy placu Narutowicza

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do projektu przebudowy placu Narutowicza, przesyłam uwagi i wnioski: 1. Drogi rowerowe powinny na całej długości, po obu stronach ulicy mieć szerokość 3m. Minimalna szerokość to 2,5m... »

2018.11.15: Uwagi do projektu przedłużenia ul. Nocznickiego

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do projektu przedłużenia ul. Nocznickiego do Marymonckiej, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Szerokość jezdni powinna zostać ograniczona do właściwej dla drogi lokalnej, tj. 5,5... »

2018.11.14: Wszyscy chcą postępu, ale nikt nie chce zmiany - Rozmowa z Mikaelem Colville-Andersenem

We wrześniu zeszłego roku do Warszawy zawitał Mikael Colville-Andersen, aby przemawiać na Festiwalu Architektury. Znalazł jednak czas dla lokalnych aktywistów, więc razem z kolegami z Zielonego Mazowsza zabraliśmy go na przejażdżkę rowerem... »

2018.11.06: Wołoska po przebudowie bardziej niebezpieczna

Poszerzona do sześciu pasów Wołoska wzbudza sporo kontrowersji . Najbardziej medialnym problemem jest obecnie hałas. Trwają badania i dyskusje czy potrzebne są szpecące przestrzeń ekrany dźwiękochłonne. Hałas to jednak nie jedyny problem... »

2018.10.12: Uwagi do uszczegółowionej koncepcji zielonej Towarowej

Do Zarządu Zieleni m.st. Warszawy. Nawiązując do uszczegółowionej koncepcji „Zielonej ulicy Towarowej”, przesyłam następujące wnioski: 1. Projekt w obecnej formie nie ma szans spełnić celu stworzenia atrakcyjnej przestrzeni... »