Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-400 | 401-420 | 421-440 | 441-460 | 461-480 | 481-500 | 501-520 | 521-540 | 541-560 | 561-580 | 581-600 | 601-609

2018.05.24: Kontraruch rowerowy w kolejnych dzielnicach: Żoliborz i Bielany

Po ponad roku przedstawiamy aktualny poziom jednego ze wskaźników rowerowego skoku cywilizacyjnego - odsetka ulic jednokierunkowych z kontraruchem rowerowym. Podobnie jak przed rokiem najwięcej nowych odcinków powstało dzięki projektom do... »

2018.05.07: Rower zbyt niebezpieczny dla stołecznej policji?

W wielu miastach Europy Zachodniej widok policjanta na rowerze nie zaskakuje (przykłady poniżej). Stołeczna policja niestety nie dostrzegła jeszcze licznych zalet tego środka transportu dla jakości służby . Świadczy o tym liczba rowerowych... »

2018.04.17: Bój się kontraruchu bardziej niż wybuchu (po obejrzeniu Kuriera Warszawskiego)

We wczorajszym wydaniu Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego pokazano krótki kontrapas rowerowy na ul. Moniuszki jako drogowy dziwoląg i zagrożenie. Czy słusznie? Otrzymaliśmy do wiadomości krytyczną opinię na ten temat. Szanowni Państwo... »

2018.04.10: Nie chcesz hałasu? Wyślij uwagi!

Trwają Konsultacje Programu Ochrony Środowiska przed Hałasem (POŚpH) . Do 20 kwietnia mamy rzadką okazję wyrażenia opinii o tym, jak miasto wypełnia swój obowiązek walki z hałasem. Choć ostatnio przyćmiła go nieco walka ze smogiem, nie... »

2018.03.30: Kreatywny program ochrony Warszawy przed hałasem

Publikujemy artykuł dr. inż. Witolda Jaszczuka, wiceprezesa Zarządu Głównego Ligi Walki z Hałasem na temat konsultowanego właśnie programu ochrony środowiska przed hałasem dla Warszawy. Autor oprócz omówienia tego dokumentu dzieli się... »

2018.02.12: O rowerowy ruch dwukierunkowy od razu

Władze Warszawy wiele razy pokazywały, że nie sztuką jest zrobienie czegoś raz a dobrze - lepiej jest coś zrobić tak, by móc to później dalej poprawiać. Przykładem mogą być choćby sukcesywne zmiany organizacji ruchu na tych samych ulicach... »

2018.01.29: Budżet nierealizacyjny

Ostatnio często piszemy o błędach budżetu partycypacyjnego w Warszawie. Występują one na prawie każdym etapie - założeń, zgłaszania wniosków, dyskusji, weryfikacji , realizacji , promocji i ewaluacji. Tym razem podsumujemy zaległości w... »

2017.12.23: KDS o ruchu pieszym

W zeszłym miesiącu Komisja Dialogu społecznego ds. transportu m.st. Warszawy uchwaliła stanowisko ws. warunków ruchu pieszego w Warszawie i powołania zespołu roboczego ds. pieszych. Informację na ten temat publikujemy z opóźnieniem, gdyż... »

2017.12.16: Partycypacja czy biurokracja w BP2019?

Sądząc po regulaminie tegorocznego budżetu partycypacyjnego, ratusz uznał, że niedostatecznie skutecznie zniechęca do składania projektów metodą cenzury represyjnej (utrudnień na etapie weryfikacji już złożonych projektów ). W nowym... »

2017.12.13: Partycypacja czy biurokracja?

Co roku w budżecie partycypacyjnym mieszkańcy stolicy dają wyraz wciąż niezaspokojonemu zapotrzebowaniu na inwestycje ukierunkowane na poprawę warunków ruchu pieszych i rowerzystów, jak też w zakresie zieleni miejskiej . Przed głosowaniem... »

2017.11.06: Wolę widzieć dzikie parki, niż zniszczone przez koparki

Wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski regularnie chwali się, że miasto otrzymuje pieniądze na renowacje parków. Niestety metody pracy firm, które wygrywają przetargi, mają niewiele wspólnego z szacunkiem dla przyrody. Używanie ciężkiego... »

2017.10.12: Białe plamy na bielańskiej mapie hałasu

Liczba operacji na lotnisku Babice rośnie i przewyższa je pod tym względem jedynie Okęcie. Skarg mieszkańców na związany z tym hałas przybywa. Ale według stołecznego ratusza ten hałas... zanika. Warszawa jako aglomeracja zamieszkana przez... »

2017.10.10: Garnitury na rowerach

W ramach II Festiwalu Architektury zorganizowanego przez firmę Eurobuild CEE odbył się pierwszy w Warszawie przejazd rowerowy pod hasłem Garnitury na rowery. Zielone Mazowsze przygotowało dwa specjalne przejazdy rowerowe, w których wzięli... »

2017.09.29: Piesza Masa Krytyczna

W ostatni dzień września, w sobotę o g. 12, spod Palmy na rondzie de Gaulle’a wystartuje Piesza Masa Krytyczna! Zapraszamy do udziału! Dlaczego idziemy? Bo wszyscy jesteśmy pieszymi, a jednak piesi w Warszawie nie są traktowani... »

2017.09.21: Przyjedź w piątek na Masę plus

22 września przypada Europejski Dzień Bez Samochodu. Tego dnia zapraszamy na Masę Krytyczną, aby pokazać, czego brakuje, by stworzyć warunki sprzyjające przesiadce na rower w codziennych podróżach. Większy udział ruchu rowerowego to... »

2017.06.30: Rowerowy i pieszy budżet obywatelski

Od 14 do 30 czerwca 2017 r. możesz zagłosować na projekty zgłoszone do budżetu partycypacyjnego na rok 2018. Wśród nich są dobre i ważne projekty piesze, rowerowe, z zakresu komunikacji publicznej, bezpieczeństwa ruchu drogowego czy... »

2017.05.16: Szukamy osób do pracy przy pomiarach ruchu rowerowego

W związku z realizowanym przez stowarzyszenie Zielone Mazowsze badaniami ruchu rowerowego w Warszawie... ...poszukujemy osób do pracy przy pomiarach ruchu rowerowego. Praca polega na liczeniu rowerzystów we wskazanych lokalizacjach o... »

2017.04.18: Liczniki rowerów - informacja publiczna trochę bardziej publiczna

Kliknij tu i miłej zabawy! Od połowy 2014 roku ZDM instaluje automatyczne liczniki rowerów – pętle indukcyjne umieszczone w asfalcie. Co prawda niezbyt chętnie dzieli się danymi, ale przy odrobinie cierpliwości można je wydobyć... »

2017.04.17: Warszawa zrealizowała 11% Programu Rozwoju Tras Rowerowych do roku 2020

Na nasz raport z realizacji I etapu Programu Rozwoju Tras Rowerowych Warszawy do roku 2020 zareagował Pełnomocnik Prezydenta ds. komunikacji rowerowej. W dość emocjonalnym wpisie na popularnym portalu społecznościowym zarzucił analizie... »

2017.04.06: I etap Programu Rozwoju Tras Rowerowych - 70% tras opóźnionych

Z zaplanowanych w 2013 r. tras rowerowych dla Warszawy mniej niż jedna trzecia powstała w terminie. W 2013 r. opracowany został na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego przez firmę Transeko Program Rozwoju Tras Rowerowych Warszawy do roku... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-400 | 401-420 | 421-440 | 441-460 | 461-480 | 481-500 | 501-520 | 521-540 | 541-560 | 561-580 | 581-600 | 601-609 | Dodaj nowy