Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-309

Pole Mokotowskie - drogi rowerowe przez park(ing)

Trwa oddawanie do użytkowania kolejnych części dróg rowerowych w kluczowych miejscach Warszawy. Możemy pochwalić, że jest lepiej. Wskazujemy też drobiazgi do poprawy. Niestety, jeden ważny odcinek został źle pomyślany. Historia budowy dróg... »

2018.05.24: Kontraruch rowerowy w kolejnych dzielnicach: Żoliborz i Bielany

Po ponad roku przedstawiamy aktualny poziom jednego ze wskaźników rowerowego skoku cywilizacyjnego - odsetka ulic jednokierunkowych z kontraruchem rowerowym. Podobnie jak przed rokiem najwięcej nowych odcinków powstało dzięki projektom do... »

2018.05.18: Dojście do przystanku Dworzec Centralny 07

Najważniejszą do tej pory pro-pieszą zmianą na śródmiejskim odcinku Alej Jerozolimskich było wyznaczenie przejść dla pieszych na skrzyżowaniu z ulicą Emilii Plater. Dodatkowo powstało naziemne dojście do przystanku tramwajowego w stronę... »

2018.05.01: Uwagi do koncepcji zielonej al. Jana Pawła II i ul. Chałubińskiego

Do Zarządu Zieleni m.st. Warszawy. Nawiązując do przedstawionego do konsultacji projektu modernizacji al. Jana Pawła II i ul. Chałubińskiego, w tym zwiększenia liczby drzew w okolicy, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Składanie... »

2018.05.01: Uwagi do koncepcji zielonej Marszałkowskiej

Do Zarządu Zieleni m.st. Warszawy. Nawiązując do przedstawionego do konsultacji projektu modernizacji ul. Marszałkowskiej, w tym zwiększenia liczby drzew w okolicy, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Popieramy koncepcję modernizacji... »

2018.04.24: Uwagi do projektu placu Pięciu Rogów

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do przesłanego projektu przebudowy placu Pięciu Rogów, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Pozytywnie oceniamy przekwalifikowanie placu i ul. Chmielnej w strefę zamieszkania... »

2018.04.17: Bój się kontraruchu bardziej niż wybuchu (po obejrzeniu Kuriera Warszawskiego)

We wczorajszym wydaniu Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego pokazano krótki kontrapas rowerowy na ul. Moniuszki jako drogowy dziwoląg i zagrożenie. Czy słusznie? Otrzymaliśmy do wiadomości krytyczną opinię na ten temat. Szanowni Państwo... »

2018.04.10: Uwagi do projektu modernizacji placu Na Rozdrożu

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do przesłanego projektu modernizacji placu Na Rozdrożu, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Szerokość peronów między wiatami a schodami powinna być stała i wynosić 5,8 m... »

2018.03.27: Niebezpieczny Most Poniatowskiego

Wystąpienie trzech wypadków w tym samym miejscu w ciągu dwóch tygodni powinno spowodować, u myślącego człowieka, zapalenie się czerwonej lampki. Gdy stwierdzi, że takich samych wypadków jest dużo więcej, lampka powinna zacząć błyskać... »

2018.03.13: Jak nie robić przejść podziemnych? Przypadek Bednarska

W 2017 r. w ramach modernizacji bulwarów wiślanych powstało nowe przejście podziemne w osi ul. Bednarskiej. Plusem jest to, że powstało, gdyż Wisłostrada jest istotną barierą oddzielającą miasto od rzeki i każda możliwość jej pokonania... »

2017.12.29: Strefa TEMPO 30 w Śródmieściu Południowym

Mija rok odkąd dzielnica Śródmieście w części południowej wzbogaciła się o strefę TEMPO 30. Strefa powstała z inicjatywy Zarządu Dróg Miejskich poprzez rozszerzenie projektu do Budżetu Partycypacyjnego, który zakładał dwukierunkowy ruch... »

2017.10.30: Uwagi do projektu al. Jana Pawła II i Stawki

Lokalizacja istniejących (kolor czarny) i proponowanych dodatkowych (kolor czerwony) przejść dla pieszych przez al. Jana Pawła II. Dla porównania pokazano też istniejące przejścia przez Okopową. Do: Biuro Polityki Mobilności i Transportu... »

2017.10.28: Połączenie pasów rowerowych na Tamce z mostem Świętokrzyskim

W sierpniu 2017 r. przedłużono pasy ruchu dla rowerów na Tamce i wyznaczono nowe na Zajęczej. Połączono w ten sposób wymalowany w 2013 r. odcinek pasów na Tamce z oddanymi do użytku w 2000 r. drogami dla rowerów na moście Świętokrzyskim... »

2017.10.05: Nowe na Mariensztacie

Na Mariensztacie pojawiła się samoobsługowa stacja naprawy rowerów. Jest to pierwszy taki zestaw w Warszawie. Na miejscu znajduje się pompka z adapterem pasującym do wszystkich typów wentyli oraz komplet podstawowych narzędzi. Oprócz tego... »

2017.09.30: Chcemy się cieszyć miastem dla pieszych!

W sobotę 30 września przez Warszawę przeszła pierwsza Piesza Masa Krytyczna . Pogoda i frekwencja dopisały. Nieobecni mają czego żałować, o czym powinna przekonać poniższa fotorelacja. Poprzedniego dnia do późnego wieczora w siedzibie ZM... »

2017.09.19: Rowerowy skok cywilizacyjny - Szlak Wisły tymczasowo przejezdny

Niezależnie od Urzędu Miasta monitorujemy postępy w rozwoju infrastruktury rowerowej w Warszawie za pomocą zestawu wskaźników oceniających sieć tras rowerowych pod kątem najważniejszych potrzeb i problemów. Jednym z nich jest przejezdność... »

2017.09.01: Pole Mokotowskie - małe zmiany, duża radość

W pierwszej części audytu opowiedzieliśmy o historii rowerowej Pola Mokotowskiego i krążyliśmy rowerem po zachodniej części parku. Druga część będzie dotyczyła nowinek wzdłuż ul. Batorego, al. Niepodległości i zmian, które czekają nas w... »

2017.08.31: Kładka na Pragę, ale skąd? Fotorelacja

W ostatnich dniach w Gazecie Stołecznej ukazał się wywiad na temat kładki na Pragę. Jacek Grunt-Mejer omawia możliwości, jakie pieszym i rowerzystom przyniesie most tylko dla nich. Na konkurs architektoniczny zgłoszono 40 prac i niedługo... »

2017.06.07: Uwagi do projektu dróg dojazdowych portu Czerniakowskiego

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy. Nawiązując do projektu przebudowy portu Czerniakowskiego, zgłaszam następujące uwagi i wnioski: 1. Podtrzymuję zdanie wyrażone podczas spotkań w Biurze Polityki Mobilności i... »

2017.05.31: Rondo Czterdziestolatka - dwa lata później

Prawie 25 miesięcy temu – 5 maja 2015 r., w Dzień Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych – pokazaliśmy, że wyznaczenie przejść dostępnych dla wszystkich przy Dworcu Centralnym jest możliwe ... ... i - co ważniejsze... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-309 | Dodaj nowy