Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-213

2018.05.24: Kontraruch rowerowy w kolejnych dzielnicach: Żoliborz i Bielany

Po ponad roku przedstawiamy aktualny poziom jednego ze wskaźników rowerowego skoku cywilizacyjnego - odsetka ulic jednokierunkowych z kontraruchem rowerowym. Podobnie jak przed rokiem najwięcej nowych odcinków powstało dzięki projektom do... »

2018.01.29: Budżet nierealizacyjny

Ostatnio często piszemy o błędach budżetu partycypacyjnego w Warszawie. Występują one na prawie każdym etapie - założeń, zgłaszania wniosków, dyskusji, weryfikacji , realizacji , promocji i ewaluacji. Tym razem podsumujemy zaległości w... »

2017.11.17: 150 km/h między osiedlami. Co wynika z audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego al. Reymonta?

W maju 2015 r. szerokim echem odbił się śmiertelny wypadek na przejściu dla pieszych przez al. Reymonta , nie pierwszy i nie ostatni, którego pośrednich przyczyn można upatrywać w megalomanii władz Bielan i Warszawy i lekceważeniu strony... »

2017.09.19: Rowerowy skok cywilizacyjny - Szlak Wisły tymczasowo przejezdny

Niezależnie od Urzędu Miasta monitorujemy postępy w rozwoju infrastruktury rowerowej w Warszawie za pomocą zestawu wskaźników oceniających sieć tras rowerowych pod kątem najważniejszych potrzeb i problemów. Jednym z nich jest przejezdność... »

2017.04.18: Liczniki rowerów - informacja publiczna trochę bardziej publiczna

Kliknij tu i miłej zabawy! Od połowy 2014 roku ZDM instaluje automatyczne liczniki rowerów – pętle indukcyjne umieszczone w asfalcie. Co prawda niezbyt chętnie dzieli się danymi, ale przy odrobinie cierpliwości można je wydobyć... »

2017.04.17: Warszawa zrealizowała 11% Programu Rozwoju Tras Rowerowych do roku 2020

Na nasz raport z realizacji I etapu Programu Rozwoju Tras Rowerowych Warszawy do roku 2020 zareagował Pełnomocnik Prezydenta ds. komunikacji rowerowej. W dość emocjonalnym wpisie na popularnym portalu społecznościowym zarzucił analizie... »

2017.04.06: I etap Programu Rozwoju Tras Rowerowych - 70% tras opóźnionych

Z zaplanowanych w 2013 r. tras rowerowych dla Warszawy mniej niż jedna trzecia powstała w terminie. W 2013 r. opracowany został na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego przez firmę Transeko Program Rozwoju Tras Rowerowych Warszawy do roku... »

2017.01.15: Rosną zaległości w realizacji projektów z budżetu partycypacyjnego

Zakończył się rok 2016, w którym powinny być wykonane projekty do budżetu partycypacyjnego wybrane w głosowaniu w czerwcu 2015 r. Lista zaległości obejmuje obecnie 25 odcinków dróg dla rowerów, pasy rowerowe na 35 ulicach, kontraruch na 99... »

2017.01.07: Kontraruch w Śródmieściu i na prawym brzegu Wisły

Czas na aktualizację kolejnego ze wskaźników rowerowego skoku cywilizacyjnego - odsetka ulic jednokierunkowych z kontraruchem rowerowym. Z nieco ponad rocznym opóźnieniem prawie ukończony został projekt Kontrapasy dla rowerów w Śródmieściu... »

2016.12.20: Rowerowy skok cywilizacyjny - już wolno jeździć z Woli

Niezależnie od Urzędu Miasta monitorujemy postępy w rozwoju infrastruktury rowerowej w Warszawie za pomocą zestawu wskaźników oceniających sieć tras rowerowych pod kątem najważniejszych potrzeb i problemów. Z przyjemnością donosimy, że... »

2016.11.08: Raport o przestrzeni publicznej nominowany do Nagrody im. Regulskiego

W sobotę 5 listopada w Gmachu Głównym Politechniki Warszawskiej odbył się XI Kongres Obywatelski. W ramach konferencji ogłoszono laureatów Nagrody im. Jerzego Regulskiego za wybitne osiągnięcia w kreowaniu ładu przestrzennego zgodnie z... »

2016.10.20: Rowerowy skok cywilizacyjny - Bielany połączone z centrum

Niezależnie od Urzędu Miasta monitorujemy postępy w rozwoju infrastruktury rowerowej w Warszawie za pomocą zestawu wskaźników oceniających sieć tras rowerowych pod kątem najważniejszych potrzeb i problemów. Otwarcie drogi dla rowerów w al... »

2016.07.16: NIK o bezpieczeństwie pieszych i rowerzystów

15 lipca 2016 r. Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport z kontroli urzędów odpowiedzialnych za drogi, której tematem było bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Wnioski z kontroli są druzgocące - przez ostatnie 10 lat zrobiono... »

2016.06.09: Dlaczego sieć tras rowerowych należy budować szybko?

Spróbujmy odpowiedzieć na tytułowe pytanie na przykładzie bardzo uproszczonego modelu - kwadratowego miasta z prostopadłą siatką 6x6 dróg rozmieszczonych co kilometr oraz źródłami i celami podróży koncentrującymi się wokół skrzyżowań tych... »

2016.02.29: Dokąd, jak i czym zmierzamy? Rekomendacje dla polityki transportowej Warszawy

Dokąd, jak i czym zmierzamy? to raport końcowy projektu "Miasta dla ludzi: współpraca na rzecz przestrzeni przyjaznej dla wszystkich mieszkańców", realizowanego w latach 2014-2016 dzięki wsparciu z Funduszy EOG. Raport stanowi rekomendacje... »

2016.02.28: Czy więcej znaczy lepiej? Efektywność wydatków na transport i komunikację w Warszawie

Wydatki na transport i komunikację to ok. 1/3 budżetu Warszawy. Sposób wydatkowania środków publicznych na transport ma przy tym wpływ na to, którym środkiem transportu zdecydujemy się podróżować. Inwestycje strategiczne takie jak II linia... »

2016.02.26: Czy realne jest przystosowanie warszawskich ulic do klas przyjętych w Studium?

W dyskusji o tym, co można, a czego nie można zrobić na danej ulicy, często przewija się kwestia klasy drogi i parametrów, jakie powinna w związku z tym spełniać. Postanowiliśmy sprawdzić, jaka część ulic zaznaczonych w warszawskich... »

2016.02.20: Kto chroni niechronionych?

Piesi i rowerzyści nazywani są „niechronionymi uczestnikami ruchu”, ponieważ nie są otoczeni karoserią ani wyposażeni w poduszki powietrzne. Dzięki temu poruszają się w sposób bardziej efektywny z punktu widzenia wykorzystania... »

2016.02.06: Dwa razy więcej ulic z kontraruchem

Czas na sporą aktualizację jednego z wskaźników rowerowego skoku cywilizacyjnego - odsetka ulic jednokierunkowych z kontraruchem rowerowym. W ciągu ostatnich czterech miesięcy liczba ulic jednokierunkowych, na których legalny jest ruch... »

2016.02.02: Czy piesi lubią przejścia podziemne? Wyniki pomiarów ruchu na Targowej

Co wybiorą ludzie, jeśli mają wybór - przejścia dla pieszych w poziomie jezdni czy podziemne? Postanowiliśmy sprawdzić to empirycznie i dzięki wsparciu wolontariuszy przeprowadziliśmy pomiar ruchu pieszego w obrębie skrzyżowania ul... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-213 | Dodaj nowy