Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-303

2018.05.18: Dojście do przystanku Dworzec Centralny 07

Najważniejszą do tej pory pro-pieszą zmianą na śródmiejskim odcinku Alej Jerozolimskich było wyznaczenie przejść dla pieszych na skrzyżowaniu z ulicą Emilii Plater. Dodatkowo powstało naziemne dojście do przystanku tramwajowego w stronę... »

2018.04.27: Droga dla rowerów w Al. Jerozolimskich na Ochocie - strona południowa

Droga rowerowa przy Alejach Jerozolimskich od ul. Grzymały-Sokołowskiego do placu Zawiszy jest jednym z projektów finansowanych ze Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Nowy odcinek wydłużył zaczynającą się w Ursusie trasę do około 7... »

2018.04.24: Uwagi do projektu placu Pięciu Rogów

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do przesłanego projektu przebudowy placu Pięciu Rogów, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Pozytywnie oceniamy przekwalifikowanie placu i ul. Chmielnej w strefę zamieszkania... »

2018.04.18: 3 - 2,5 = 1,5 - Konsultacje po warszawsku, czyli kompromitacja

Aleksandra Prystora jest lokalną ulicą w Dzielnicy Ursus. Pasy ruchu i południowy chodnik mają po 3m szerokości, ulicą odbywa się ruch autobusów komunikacji miejskiej. Na chodnikach parkują samochody. Parkowanie częściowo na jezdni... »

2018.04.06: Uwagi do trzeciej wersji projektu placu Hallera

Po poprzedniej rundzie uwag , otrzymaliśmy nową wersję projektu placu Hallera. Nasze uwagi można przeczytać poniżej. Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do przesłanego projektu przebudowy placu Hallera, przesyłam uwagi i... »

2018.03.13: Jak nie robić przejść podziemnych? Przypadek Bednarska

W 2017 r. w ramach modernizacji bulwarów wiślanych powstało nowe przejście podziemne w osi ul. Bednarskiej. Plusem jest to, że powstało, gdyż Wisłostrada jest istotną barierą oddzielającą miasto od rzeki i każda możliwość jej pokonania... »

2018.02.08: Zielone Mazowsze na Forum Transportu Publicznego

31 stycznia odbyło się ciekawe Forum Transportu Publicznego zorganizowane przez Polski Instytut Rozwoju Biznesu. Wśród patronów honorowych znalazło się Zielone Mazowsze. Na konferencji wystąpił nasz prezes dr Maciej Sulmicki z prezentacją... »

2018.01.10: Pieszo po Wiedniu

W poprzednim odcinku podróży przez Wiedeń , przyglądaliśmy się rozwiązaniom ukierunkowanym na ruch kołowy i komunikację zbiorową. Jednak 27% podróży w Wiedniu to podróże piesze (o połowę więcej niż w Warszawie). Udział ten nie tylko... »

2017.12.24: Dwunożne łosie przy trasie S8 – część II, ul. Powstańców Śląskich

Kto nie ma w głowie, ten ma w nogach – głosi znane przysłowie. Często można doświadczyć jego słuszności, jednak nie sprawdza się w polskim drogownictwie, gdzie braki w głowach projektantów muszą nadrabiać nogami nie oni, lecz piesi... »

2017.12.23: KDS o ruchu pieszym

W zeszłym miesiącu Komisja Dialogu społecznego ds. transportu m.st. Warszawy uchwaliła stanowisko ws. warunków ruchu pieszego w Warszawie i powołania zespołu roboczego ds. pieszych. Informację na ten temat publikujemy z opóźnieniem, gdyż... »

2017.12.11: Uwagi do nowej wersji projektu przebudowy pl. Hallera

Do: Biuro Polityki Mobilności i Transportu, Do wiadomości: Koordynator ds. realizacji kluczowych przedsięwzięć rewitalizacyjnych. Szanowni Państwo, W nawiązaniu do przesłanego 7 grudnia 2017 r. projektu przebudowy placu Hallera autorstwa... »

2017.12.06: Co wynika z pomiarów ruchu rowerowego na ul. Dereniowej i Cynamonowej?

O tym, jak zmiany na ul. Dereniowej i Cynamonowej wpłynęły na warunki ruchu niezmotoryzowanych wiedzielibyśmy więcej, gdyby Urząd Dzielnicy przeprowadził szerzej zakrojone badania. Ale nawet tak okrojone wyniki pokazują, że zmiany na tych... »

2017.11.17: 150 km/h między osiedlami. Co wynika z audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego al. Reymonta?

W maju 2015 r. szerokim echem odbił się śmiertelny wypadek na przejściu dla pieszych przez al. Reymonta , nie pierwszy i nie ostatni, którego pośrednich przyczyn można upatrywać w megalomanii władz Bielan i Warszawy i lekceważeniu strony... »

2017.11.13: Dwunożne łosie przy trasie S8 – część I, ul. Ks. Janusza

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma prawdopodobnie największe ,,zasługi” w tworzeniu barier i dzieleniu miejskiej przestrzeni. Budowane przez nią arterie przecinają miasta powodując liczne utrudnienia dla społeczności... »

2017.11.02: Zielone Mazowsze na konferencji w Stambule

W dniach 20 – 22 października 2017 r. Zielone Mazowsze uczestniczyło w międzynarodowej konferencji ,,International City and Civil Society Organisations Summit” w Stambule. Czy to podczas przejazdu z lotniska do hotelu, czy z... »

2017.10.19: Uwagi do projektu przebudowy pl. Hallera

Fragment projektu placu Hallera w rejonie ulicy Jagiellońskiej - nieintuicyjny przebieg i niepotrzebne przeplatanie ciągów pieszych i rowerowych, niepotrzebna wycinka szpaleru drzew, geometria niedostosowana do planowanego wykorzystania... »

2017.10.15: Fałszywa symetria samochodu i pieszego

Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego rozpoczęła nową kampanię na rzecz bezpieczeństwa na drodze. Jej głównym celem jest zmniejszenie liczby wypadków z udziałem pieszych. Kampania kieruje uwagę na wzajemnie relacje pieszych i... »

2017.09.30: Chcemy się cieszyć miastem dla pieszych!

W sobotę 30 września przez Warszawę przeszła pierwsza Piesza Masa Krytyczna . Pogoda i frekwencja dopisały. Nieobecni mają czego żałować, o czym powinna przekonać poniższa fotorelacja. Poprzedniego dnia do późnego wieczora w siedzibie ZM... »

2017.09.29: Piesza Masa Krytyczna

W ostatni dzień września, w sobotę o g. 12, spod Palmy na rondzie de Gaulle’a wystartuje Piesza Masa Krytyczna! Zapraszamy do udziału! Dlaczego idziemy? Bo wszyscy jesteśmy pieszymi, a jednak piesi w Warszawie nie są traktowani... »

2017.08.31: Kładka na Pragę, ale skąd? Fotorelacja

W ostatnich dniach w Gazecie Stołecznej ukazał się wywiad na temat kładki na Pragę. Jacek Grunt-Mejer omawia możliwości, jakie pieszym i rowerzystom przyniesie most tylko dla nich. Na konkurs architektoniczny zgłoszono 40 prac i niedługo... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-303 | Dodaj nowy