Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-377

2018.04.17: Bój się kontraruchu bardziej niż wybuchu (po obejrzeniu Kuriera Warszawskiego)

We wczorajszym wydaniu Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego pokazano krótki kontrapas rowerowy na ul. Moniuszki jako drogowy dziwoląg i zagrożenie. Czy słusznie? Otrzymaliśmy do wiadomości krytyczną opinię na ten temat. Szanowni Państwo... »

2018.03.31: W rok po śmiertelnym wypadku przy Stawach Kellera

Dziś mija smutna rocznica śmiertelnego wypadku przy Stawach Kellera. Tej tragedii mogło zapobiec sensowne planowanie i przewidywanie konsekwencji tego, co się projektuje i wykonuje. Niestety, zastosowane środki zaradcze nie rozwiązują... »

2018.03.27: Niebezpieczny Most Poniatowskiego

Wystąpienie trzech wypadków w tym samym miejscu w ciągu dwóch tygodni powinno spowodować, u myślącego człowieka, zapalenie się czerwonej lampki. Gdy stwierdzi, że takich samych wypadków jest dużo więcej, lampka powinna zacząć błyskać... »

2018.03.21: Co wolno wojewodzie, to nie tobie... autorze

W wybranych przypadkach warszawscy urzędnicy podchodzą bardzo poważnie do wprowadzanych ograniczeń prędkości. Co roku przekonują się o tym autorzy projektów do budżetu partycypacyjnego. Umożliwienie ruchu "pod prąd" (bez kontrapasa) na... »

2018.03.18: List otwarty ws. budżetu partycypacyjnego na Mokotowie

Do: - Hanna Gronkiewicz-Waltz - Prezydent m.st. Warszawy, - Renata Kaznowska - Wiceprezydent m.st. Warszawy, - Michał Andrzej Olszewski - Wiceprezydent m.st. Warszawy. Władze Warszawy wprowadzając ideę budżetów obywatelskich do stolicy... »

2018.01.05: Wiedeńskie skrzyżowania, stojaki i przystanki

Przejrzawszy podczas świąt albumy z wyjazdów, przedstawiamy wybiór zdjęć z Wiednia. Choć niektóre z widocznych na nich rozwiązań można coraz częściej spotkać w Warszawie, warto zobaczyć, czego jeszcze można się nauczyć z miasta o podobnym... »

2017.12.29: Strefa TEMPO 30 w Śródmieściu Południowym

Mija rok odkąd dzielnica Śródmieście w części południowej wzbogaciła się o strefę TEMPO 30. Strefa powstała z inicjatywy Zarządu Dróg Miejskich poprzez rozszerzenie projektu do Budżetu Partycypacyjnego, który zakładał dwukierunkowy ruch... »

2017.12.06: Co wynika z pomiarów ruchu rowerowego na ul. Dereniowej i Cynamonowej?

O tym, jak zmiany na ul. Dereniowej i Cynamonowej wpłynęły na warunki ruchu niezmotoryzowanych wiedzielibyśmy więcej, gdyby Urząd Dzielnicy przeprowadził szerzej zakrojone badania. Ale nawet tak okrojone wyniki pokazują, że zmiany na tych... »

2017.12.03: Trwają roboty na Potockiej

W niedzielny wieczór na Potockiej trwała przerwa w weekendowym remoncie. Są już wydłużone azyle, zniechęcające do niebezpiecznych manewrów. Widać esowanie toru jazdy, zachęcające do zwolnienia przed przejściem. Przy straży pożarnej... »

2017.11.17: 150 km/h między osiedlami. Co wynika z audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego al. Reymonta?

W maju 2015 r. szerokim echem odbił się śmiertelny wypadek na przejściu dla pieszych przez al. Reymonta , nie pierwszy i nie ostatni, którego pośrednich przyczyn można upatrywać w megalomanii władz Bielan i Warszawy i lekceważeniu strony... »

2017.10.31: Pułapka na rowerzystów

Podczas podróży rowerem w Kraśniku Lubelskim napotkałem na ciekawostkę, która daje dobry pogląd na temat kwalifikacji tamtejszych drogowców i ich podejścia do bezpieczeństwa na drodze. Oto co czyha na rowerzystów na ul. Zaklikowskiej w... »

2017.10.15: Fałszywa symetria samochodu i pieszego

Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego rozpoczęła nową kampanię na rzecz bezpieczeństwa na drodze. Jej głównym celem jest zmniejszenie liczby wypadków z udziałem pieszych. Kampania kieruje uwagę na wzajemnie relacje pieszych i... »

2017.07.30: Czy wypadku na torach przy ul. Marymonckiej można było uniknąć?

W niedzielę 30 lipca na ul. Marymonckiej przy Szpitalu Bielańskim tram­wa­j zabił kobie­tę przechodzącą przez torowisko. Ofiara przekraczała tory tak jak mężczyzna widoczny na tym zdjęciu z jesieni 2014 r., wychodzący z Lasu Bielańskiego... »

2017.06.13: Projekty do budżetu partycypacyjnego na rok 2018 - Wawer

31. Bezpieczne przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów oraz wygodny wjazd rowerem na most (140) Projekt poprawi bezpieczeństwo na wybranych przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów wzdłuż ul. Wał Miedzeszyński... »

2017.06.13: Projekty do budżetu partycypacyjnego na rok 2018 - Ursus

494 - Usprawnienie ruchu rowerowego w Dzielnicy Ursus Projekt będzie polegał na przywróceniu dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicy Drzymały. 882 - Poprawa bezpieczeństwa drogowego w okolicach ulicy Skoroszewskiej Poprawa... »

2017.06.13: Projekty do budżetu partycypacyjnego na rok 2018 - Mokotów

2. 1077 - Znów Zielona Wołoska! Posadzenie szpaleru 30 drzew (platanów) wzdłuż ulicy Wołoskiej na odcinku od ul.Woronicza do ul.Racławickiej 3. 753 - Łącznik do ścieżki rowerowej Wołoska – Miączyńska i nowe dojścia dla pieszych do... »

2017.06.04: Dlaczego rowerzyści jeżdżą po chodnikach?

Letnia pogoda, moda i różne akcje promocyjne sprawiają, że po ulicach polskich miast przetaczają się kawalkady cyklistów. Wielu z nich jeździ po chodnikach, co wznieca tradycyjną już falę oburzenia. Krytykowanie tych zachowań w oderwaniu... »

2017.05.29: Projekty do budżetu partycypacyjnego na rok 2018 - Śródmieście

15. Bezpieczne przejścia dla pieszych Szereg przejść w Śródmieściu jest pozbawionych azyli dla pieszych, czyli wysepek zapewniających widoczność i możliwość zatrzymania się. Taka alternatywa bardzo się przydaje np. w przypadku, kiedy z... »

2017.05.13: Niebezpiecznie jest dotykać bezpieczeństwa na Podleśnej

Kiedy wiceprezydent Renata Kaznowska zapowiada wymuszanie ograniczeń prędkości, Zarząd Dróg Miejskich w kiepskim stylu torpeduje projekty poprawy bezpieczeństwa na Podleśnej. Podleśna to jedna z bardziej obciążonych ulic Bielan, a duża... »

2017.05.10: Słupscy związkowcy krytycznie o zatokach autobusowych

Publikujemy bardzo ciekawe i wartościowe merytorycznie wystąpienie organizacji związkowych Miejskiego Zakładu Komunikacji w Słupsku na temat zatok autobusowych. Najpierw parę słów o jego genezie. Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-377 | Dodaj nowy