31 stycznia odbyło się ciekawe Forum Transportu Publicznego zorganizowane przez Polski Instytut Rozwoju Biznesu. Wśród patronów honorowych znalazło się Zielone Mazowsze.

Na konferencji wystąpił nasz prezes dr Maciej Sulmicki z prezentacją na temat wpływu technologii detekcji pieszych na warunki ruchu i bezpieczeństwo. Przypomniał w niej wady ręcznego wzbudzania zielonego światła dla pieszych, na które zwracamy uwagę od lat [zobacz >>>].

Ta dyskryminująca pieszych technologia wymusza nakładanie drogi i marnowanie czasu na oczekiwanie. Na nieracjonalne szykany piesi reagują najczęściej nieprzepisowymi zachowaniami, co wbrew zapewnieniom drogowych decydentów pogarsza bezpieczeństwo.

W prezentacji znalazła się też propozycja eksperymentu myślowego. A gdyby tak kierowca przed skrzyżowaniem zamiast jechać na wprost środkowym pasem musiał w celu uzyskania zielonego światła wywołać je najeżdżając samochodem na obszary zaznaczone na żółto? Absurd? A przecież do takiego dokładnie zachowania zmusza się pieszych w wielu miejscach.

Przywiązanie polskich drogowców do przycisków jest tym bardziej niezrozumiałe przy technologicznej dostępności różnych metod automatycznej detekcji pieszych [zobacz >>>].

Organizatorom konferencji trzeba pogratulować otwartości na głos strony społecznej. Oprócz Zielonego Mazowsza wzięły w niej czynny udział również inne organizacje. Michał Beim z Instytutu Sobieskiego mówił o alternatywnych formach wykorzystania samochodu jako uzupełnienia transportu publicznego. Stanisław Biega z Centrum Zrównoważonego Transportu o poprawie konkurencyjności transportu publicznego poprzez inteligentne planowanie, wdrożenia i inwestycje. Wojciech Makowski z INSPRO przedstawił zasady audytu polityki rowerowej BYPAD.

Prezentacje z konferencji

Polecamy prezentacje z konferencji, które można pobrać pod adresem pirbinstytut.pl/index.php/archiwum?id=142

Oficjalna strona konferencji pirbinstytut.pl/index.php/forum-transportu-publicznego-31-01-2018

Zobacz też

Więcej informacji na temat mankamentów detekcji ręcznej można znaleźć w skardze do Rzecznika Praw Obywatelskich [zobacz >>>] oraz serii pism na temat konkretnych problemów na poszczególnych skrzyżowaniach: [zobacz >>>] [zobacz >>>] [zobacz >>>] [zobacz >>>] [zobacz >>>].